Šanghaj
19. augusta (TASR) - Čínska hračkárska spoločnosť Pop Mart
International Group, ktorá vzala svetové trhy útokom svojimi bábikami
Labubu, zaznamenala za 1. polrok tohto roka rast zisku o takmer 400 %.
Prispel k tomu prudký rast tržieb, ktoré sa zvýšili o viac než 200 %.
TASR o tom informuje na základe správ agentúr Bloomberg a Reuters.
Čistý zisk firmy Pop Mart dosiahol za prvých šesť mesiacov tohto roka
4,57 miliardy jüanov (545,36 milióna eur). V medziročnom porovnaní to
predstavuje zvýšenie o 396,5 %.
Tržby dosiahli 13,88 miliardy jüanov a oproti 1. polroku minulého roka
sa zvýšili o 204,4 %. Znamená to prudké zrýchlenie rastu v porovnaní s
tempom rastu za prvých šesť mesiacov roka 2024. Vtedy sa tržby
medziročne zvýšili o 62 %. Predaj samotných bábik Labubu zabezpečil
firme tržby na úrovni 4,81 miliardy jüanov, čo predstavuje 34,7 % z
celkového objemu tržieb.
Akcie Pop Martu vzrástli za tento rok o viac než 200 %. Z čínskej firmy
to urobilo spoločnosť s vyššou trhovou kapitalizáciou než v prípade
tradičných značiek, ako je Mattel, americký výrobca bábik Barbie, či
firma Sanrio vyrábajúca postavičky Hello Kitty.
Spoločnosť so sídlom v Pekingu využíva svetový ošiaľ okolo bábik Labubu,
najmä na západných trhoch a v rámci nich v USA, na svoju expanziu. V
súčasnosti má vo svete vyše 570 obchodov, pričom 40 otvorila v 1.
polroku tohto roka.
(1 EUR = 8,3798 CNY)